vrijdag 11 oktober 2013

Hoe het nu gaat

Op dinsdag 17 september was het tijd voor de eerste chemokuur. Om 09.30 uur werden we verwacht bij de oncoloog waar ik diverse vragen moest beantwoorden over mijn gezondheid. De orthopeed kwam daar langs om te kijken naar de wond, gelukkig zag die er goed genoeg uit voor de chemo. Na het gesprek met de oncoloog kregen we een gesprek met de verpleegsters van de volwassenenafdeling. Er werd nog eens goed uitgelegd welke bijwerkingen ik kan verwachten en hoe zij te werk gaan op de volwassenenafdeling. De dagbehandelingen worden gegeven op Q2 en de opnames op F6 in het AMC. Voor de chemokuur wilde ik nog graag een longfoto maken zodat ik zeker kon weten waar ik het allemaal voor doe. De longfoto was gelukkig goed. De chemo werd om 15.00 uur aangehangen. De eerste chemokuur bestond uit drie dagen waarvan twee op de dagbehandeling gegeven werden zodat ik s'avonds thuis kon slapen. Na drie dagen chemo mocht ik naar huis toe en was het afwachten van welke bijwerkingen ik last zou krijgen. Gelukkig vielen de bijwerkingen mee en bleef ik me goed voelen. Helaas viel na twee weken wel mijn haar uit. Op dinsdag 8 oktober was het tijd voor de tweede chemokuur. Deze kuur was weer anders dan de eerste en bestond uit 3 dagbehandelingen. Elke dag kreeg ik maar één uurtje chemo en kon ik de rest van de dagen thuis doorbrengen. Ik ben blij dat deze kuur er ook weer op zit. Ik ben nu al op de helft van de chemokuren. Het aftellen kan alweer beginnen! Ik hoop dat ook bij deze kuur de bijwerkingen zullen meevallen.


Ondertussen was mijn prothese klaar en mocht ik die komen passen in Heliomare. Een grote korf werd om mijn romp vast gemaakt met daaraan een metalen been. Ik mocht er een paar stapjes op lopen, wonder boven wonder lukte dat ook nog! De prothese moet nog goed op maat worden gemaakt maar binnenkort zal ik vaker in Heliomare zijn om met de prothese te oefenen.

16 opmerkingen:

  1. Lieve Jill,

    Het zal vaak moeilijk zijn, maar Jill wat straal jij een kracht uit.

    Knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind ik jou een bewonderenswaardig mens Jill Mul, je zou voor heel veel mensen een voorbeeld zijn. Wij wensen jou heel veel sterkte toe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je sterk, heel veel bewondering voor je. Veel sterkte ook voor je ouders zus en vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jill, ik volg je sinds het artikel in het NHD. Ik heb enorm veel bewondering voor je doorzettingskracht en levenslust. Het is verdrietig dat jonge mensen en kinderen ook deze vreselijke ziekte (kunnen) krijgen. Gelukkig worden de behandelingen steeds beter. Ik wens je alle sterkte toe de komende tijd om de behandeling goed door te komen en veel warmte en liefde van de mensen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jill!

    Wat een sterk mens ben jij! Jij komt hier zeker doorheen, al zal het zeker soms moeilijk zijn! Veel sterkte en kracht toegewenst voor al je dierbaren en jou! xxx ps blijf lachen dan voel je altijd beter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arnold van der Lee11 oktober 2013 om 20:27

      Hoi Jill. Ben Trots op je, hopelijk de laatste berg, je red het.

      Verwijderen
  6. Heel veel sterkte, Jill!! Hoop dat je nu een fijn weekend hebt zonder bijwerkingen. En dat er straks voorgoed survivar in je profiel zal staan!
    Liefs en sterkte voor jou en de mensen om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill
    Je kent mij niet maar ik wil je schrijven dat ik zo ontzettend veel respect heb voor jou! Heel veel mensen kunnen een voorbeeld aan jou nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Jill,
    Je krijgt vast honderden berichtjes als deze, maar dat verdien je echt! Ik wilde het toch even kwijt; ik vind je echt een kanjer en een ongelofelijke doorzetter. Wauw, wat een wilskracht! Echt hou nog even vol en heel veel sterkte! Liefs Esther (je oude keurslager collegaatje)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent het voorbeeld van dapper!! Wens jou echt het allerbeste!, Ik zal vanavond voor je bidden of Jezus je wil omringen met zijn liefdevolle Armen! , Lidia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Jill, wat ben je toch een geweldige doorzetter !!! Met alle steun en liefde van familie en vrienden, gaat dit hopelijk goedkomen.
    Dikke knuffel van ons. opa en oma van Dion en Kaia-Lee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jill, lees niks meer van je hoop dat het goed gaat,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Jill, ik las ergens een keer een opmerking van je over dat je geen biefstuk zou mogen eten tijdens je chemo.
    Aangezien ik ook een osteosarcoom had en een MAP-kuur krijg vond ik dit opvallend. Ik at namelijk wel gewoon biefstuk. Deze week heb ik het eindelijk gevraagd aan mijn oncoloog (hoofd afd oncologie LUMC dr Gelderblom).

    Hij heeft aangegeven dat biefstuk gewoon mag. Dit zou een ouderwets opvatting zijn. Je moet alleen uitkijken met dingen die dichtbij de houdbaarheidsdatum zitten of waar je snel ziek van kunt worden (rauw ei, softijs)..

    Ik hoop dat je het kunt bespreken met je oncoloog en misschien met kerst gewoon kunt genieten van een biefstukje!

    Heel veel sterkte! Ik leef letterlijk met je mee (lig in bed na Adriakuur en ben flink aan het spugen).

    Liefs,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GETUIGENIS: HOE IK MIJN EX ECHTGENOOT TERUG KRIJG.

    Mijn naam is Bukky, ik wil de wereld vertellen hoe ik hulp kreeg van deze geweldige man die betoverd heeft dat ik mijn man terug zou hebben, en vandaag ben ik blij met mijn man, mijn man vertrok voor 3 jaar en hij was met een andere vrouw terwijl ik leed in eenzaamheid, hoe pijnlijk. Mijn broers en zussen die er zijn, raad ik je aan je levensprobleem op te lossen en een goed huis te hebben dan te lijden, ik heb deze man gezegd dat ik zijn goede werk op het internet zal delen, daarom doe ik dit nu. hij bracht mijn man terug die na 3 jaar vertrok in minder dan 24 uur, hij is echt een krachtige man, dus als iemand van jullie hulp nodig heeft van welke aard dan ook, geloof ik en weet dat Dr Ogundele je 100% kan helpen. U kunt hem bereiken op e-mail: ogundeletempleofsolution@gmail.com. Voor directe gesprekken en Viber-chat: +27638836445.

    BeantwoordenVerwijderen