donderdag 9 januari 2014

Hoe het nu gaat

Als eerste wil ik iedereen nog een gelukkig en gezond 2014 toe wensen!

Eind november had ik alweer de laatste chemokuur gekregen. Helaas doordat mijn bloedwaardes heel slecht waren kreeg ik daarna een flinke longontsteking te pakken. Ruim twee weken ziek op bed gelegen toen we door de huisarts werden doorverwezen naar het AMC. In het AMC gelijk twee bloedtransfusies gekregen waardoor ik snel weer opknapte. Gelukkig was ik voor de feestdagen weer helemaal beter!
Op dinsdag 7 januari stond mijn eerste controle alweer op de planning. Een spannende dag weer maar gelukkig kregen we te horen dat mijn longen schoon waren! Vanaf nu krijg ik weer één jaar lang om de zes weken een controle waarbij een longfoto wordt gemaakt. Na het eerste jaar worden de controles langzaam afgebouwd. Vanaf nu kan mijn lichaam weer herstellen van de chemokuren. Ik merk al dat mijn haar een beetje begint te groeien en dat mijn energie weer terug komt. Op dinsdag 18 februari staat mijn volgende controle op de planning.

De prothese heb ik in de kerstvakantie weinig tot niet gedragen omdat ik er niet comfortabel mee kan zitten. Op 8 januari heb ik hierover een gesprek gehad met Heliomare. Gelukkig kreeg ik te horen dat ik over een tijdje een  nieuwe prothese krijg waarmee ik makkelijker kan zitten. Voor nu is de prothese die ik heb goed genoeg om het lopen te verbeteren en het vooral niet te verleren. Mijn doel is om uiteindelijk de prothese  hele dagen te dragen zodat ik alles weer kan doen wat een ander ook kan!

13 opmerkingen:

  1. Waauw ik heb zoveel bewondering voor je !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een positieve berichten Jill! Ongelofelijk fijn voor je! Nu alleen nog een goede prothese en hopelijk lacht het leven jou, je gezin en je vriend dan weer toe! Go for it! Liefs uit Limmen van Fam. v.d. Brink.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top Jill!!! Blij dat het steeds beter gaat en hopen dat het zo blijft! Gr Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Diana Schuitemaker9 januari 2014 om 16:51

    Wat eem fijne berichten jill .
    Liefs uit Wervershoof fam Schuitemaker

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jill, ik wens je heel veel voorspoed, geluk en gezondheid toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook de allerbeste wensen, fijn om weer wat van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De allerbeste wensen voor 2014, dat het een fijn, liefdevol, gezellig, gelukkig, prachtig, leerzaam en heel 'schoon' jaar mag worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi! Ik hoop dat je met de nieuwe prothese snel je doel kan bereiken en helemaal supercool dat ook dat je energie weer terugkomt !!! Dat zijn goede berichten houwe zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Respect voor zoveel doorzettingsvermogen, hou vol Jill !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Jill vind je zo dapper ,zet 'm op meissie, hoop voor jou op een goed 2014 , een groet van een volgster Bep Zaaijer .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed om te lezen dat het de goede kant op gaat! Je bent echt een topper, zet 'm op Jill!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Jill, hoe gaat het nu met je/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Jill, ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen