donderdag 30 oktober 2014

De tijd vliegt voorbij

Dagen, weken, maanden, vliegen voorbij. Het besef dat 'de dood' zo dichtbij is gekomen is moeilijk maar tegelijkertijd leef ik nu mijn leven op mijn best. Het slechte nieuws en alle ervaringen van de afgelopen drie jaar hebben mij laten zien dat het leven zo ontzettend mooi is, en hebben mij de kracht gegeven om van elk moment te kunnen genieten.

De afgelopen vijf maanden heb ik veel leuke dingen gedaan. Ik ben met mijn familie naar Ibiza geweest en met mijn beste vriendin naar New York. Op 20 juli ben ik met de liefste vriend verloofd en hebben wij elkaar het ja-woord gegeven op 22 augustus. Daarna volgde uiteraard een huwelijksreis naar Turkije. Naast de grote gebeurtenissen kan ik ook volop genieten van alle kleine momenten die ik mee mag maken.

Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat ik me goed blijf voelen. De laatste tijd ben ik erg moe en heb de ene dag meer pijn dan de andere. Ondanks de vermoeidheid en pijn kan ik gelukkig nog wel mijn ding doen en staat elke dag in het teken van het genieten. Hoe het allemaal in de toekomst gaat lopen weten we niet. Ik heb voor mezelf besloten om geen reguliere scans en of behandelingen meer te gaan doen. Ik wil mijn eigen gevoel en geluk niet laten afhangen van een scan. Wél ben ik bezig met alternatieve behandelingen zodat ik mij zo lang mogelijk goed blijf voelen.

De aankomende tijd ben ik nog van plan om veel leuke dingen te doen. Doelen blijven stellen helpt voor mijn gevoel goed. Leven zonder toekomst is voor mij niks, ik barst van de toekomstplannen en ben ervan overtuigd dat ik nog veel mooie momenten ga beleven. Wij hopen in november de sleutel te krijgen van ons nieuwbouwhuis en hopen dan nog lang samen te kunnen wonen.



48 opmerkingen:

  1. Lieve Jill,
    Je kent mij niet, maar ik vind je er topper!
    Geniet van alle mooie momenten met elkaar. Het is jullie ontzettend gegund.
    Respect voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jill,

    Ik heb ontzettend veel respect voor jou!

    Geniet van je familie, je vrienden, de liefde en de toekomst.

    liefs en veel geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Jill, neem de dag zoals hij komt en geniet van wat je gegeven is. 24/7 XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jill,

    Ik heb echt zo enorm veel bewondering voor je...
    Laat niet vaak wat van me horen maar ik volg alles en denk vaak aan je. Fijn dat je je redelijk goed voelt en allemaal leuke dingen kunt doen. Geniet van je nieuwe huisje straks & van alle mooie dingen die nog komen!

    Liefs, Tessa Sloot

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Enige wat ik kan zeggen. Wat ben jij mooi en sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jill,
    Zoveel bewondering heb ik voor je. Wat een hoge pieken en diepe dalen maak jij mee in je leven. En wat ben je enorm sterk en positief. Zo'n doorzettingsvermogen heb jij! Daar kan menig mens nog eens een voorbeeld aan nemen! Ik wens je heel veel gezondheid, kracht en geluk toe met de dingen die je doet en nog wilt doen. Blijf genieten, van elk moment!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jill,
    Heb veel bewondering voor jouw levenslust. Ik hoop dat jij nog van zo veel mogelijk dagen en ( mooie) dingen en gebeurtenissen kunt gaan genieten met iedereen die jouw dierbaar is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jill,

    Ik heb echt ontzettende bewondering voor jou, en ik hoop dat je nog heel veel gelukkig en mooie momenten mag meemaken. Ik weet niet of je je dit realiseert maar je bent een inspiratiebron van positiviteit en als echte levensgenieter, ondanks alles wat je helaas mee hebt moeten maken. Ik wens jou en iedereen om je heen heel veel sterkte, maar ook veel momenten van geluk in de komende tijd. Ik wil je ook bedanken voor je eerlijke verhalen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve jill! Wat heb ik toch veel bewondering voor jou! Je wilskracht en hoe je tegenover het leven staat is met geen pen te beschrijven. Geniet van alles om je heen en ik hoop dat je er nog lang van kan genieten. Maar met de instelling hoe jij ermee omgaat, moet dat ook zeker goedkomen. Veel sterkte en geluk xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve jill jij kent mij niet,maar volg je al een tijdje op je blog.wat ben jij een vechter en een positief mooi mens.ik hoop dat je nog lang samen met je man van je nieuwe huis mag genieten.ik wens je dan ook het allerbeste toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi jill ik leef erg met je mee . Je bent een kanjer de kracht die je heb. En het elke dag op pakken zo van elke dag is weer een . Geniet er zo veel mogelijk en pluk de dag. Doe zo veel mogelijk leuke dingen .heel veel sterkte en geniet lekker van je huisje.��ik zie je niet meer maar ik denk vaak aan je het gaat je goed . ������groetjes ruud amc

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jill in een woord RESPECT

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Jill , Ik hoop dat jij en je mannetje & al je familie en vrienden nog HEEL lang van elkaar mogen genieten. Groetjes Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb zo onwijs veel bewondering voor jou! Petje af! Er zijn veel mensen die aan jou een voorbeeld kunnen nemen! Ik wens je heel veel sterkte en heeeeeeel veeeeeeel mooie momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Jill, Ik hoop dat je nog heel lang in je nieuwe huisje kan genieten met je mooie en lieve vent. Leuke dingen doen en gewoon je leven leven. Zoals jij het doet, midden in het leven en leven bij de dag en gewoon wel aan je toekomst werken lijkt me zo gek nog niet. Jij kan dat en dat is hartstikke tof.
    Ik wens je een fijn leven en ik hoop dat de pijn en de moeheid een beetje te handelen zijn.

    liefs van Mariët
    (ik volg je op twitter, je kent me niet maar jij zat ik Turkije en vanuit Lesbos heb ik naar je gezwaaid ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dankjewel voor je update Jill, ik was erg benieuwd hoe het met je ging. Daarom had ik al een beetje op je Facebook zitten neuzen en zag dat je getrouwd was. Wow wat een mooie bruid, en natuurlijk nog gefeliciteerd! Geniet van het leven lieve Jill.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoveel respect voor je xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel respect voor je...je bent een Topper....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jill: wat fijn om weer eens van je te lezen! Je kent me niet. Ik heb wel al vaker iets van me laten horen/lezen.
    Ik heb veel bewondering voor je. Ik hoop dat je nog lang mag genieten van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Jill,
    Je kent me niet, maar ik ben vandaag voor het eerst op je blog gekomen en heb het gelezen. Wat ontzettend heftig, maar wat kan je er goed over schrijven!! Heel veel sterkte, maar misschien wel belangrijker veel plezier in de tijd die je te wachten staat. Geniet ervan! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve jill.
    Wij hebben vroeger elkaar ontmoet op een feesje.
    Ik lees altijd wat je schrijft en hoor van mijn lieve vriendin hoe het met je gaat.
    Toen al was je een kanjer!!! En nu al voor een tijdje dit rot gevecht ben je een hele bijzondere kanjer.
    Geniet van alles wat je nog kan en gaat doen.
    En hoop gewoon zo als altijd dat er een wonder middel komt voor deze slopende ziekten.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Topper! Dankje voor de update!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi bericht! Super... en alle andere woorden zijn al gezegd... het is je zo gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje Jill, ik heb eventjes bij je in de klas gezeten en kwam nu perongeluk op je blog terecht. Wat een heftig verhaal! Goed en leuk voor je dat je zoveel leuke dingen hebt gedaan en ik wens je nog veel sterkte maar vooral veel plezier toe met de dingen die je gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geniet van alles wat er nog nu en in je toekomst op je pad komt. Live life to the max en hopelijk nog heel lang met je lieve familie, vrienden én man!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Jill, wat straal jij een kracht en doorzettingsvermogen uit! Ik hoop dat jij en je man nog lang mogen genieten van elkaar! veel succes met je nieuwe huis.
    Groetjes van een stille meelezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Jill,
    Jij kent mij niet en ik jou eigenlijk ook helemaal niet. Maar wat jij zegt en doet, krijgt mij stil. Dankzij jou sta ik weer eens stil bij het leven. Ik vind het echt prachtig om te zien dat je nog toekomstplannen hebt!
    Ik wil je al het plezier en geluk van de wereld toe wensen samen met jouw familie, vrienden en echtgenoot. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Jill,

    Via een andere site kom ik op jouw blog terecht. Wat een ongelofelijk veel respect heb ik voor jouw! Het is verschrikkelijk wat je allemaal meemaakt! Maar jij blijft positief ondanks alles. Ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet zeggen.....
    Maar wat was jij een schitterend bruidje zeg en volgens mij heb jij de liefste man die er bestaat! Ik hoop dat je toch nog steeds leuke dingen kunt ondernemen en jullie de sleutel hebben van jullie huisje. Geniet van de mooie momenten. Echt je bent een Topper!!

    Lieve groetjes van een onbekende..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je blog volg ik al een poos, ken je verder niet . Ik wens je alle liefde en kracht van de wereld toe, je bent een dappere vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Jill. Je bent een oude collega van mij en bij deze wil ik je vertellen hoe trots ik op je ben dat je al zover gekomen bent.

    Heeeeel veeeeel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Jill, voor altijd in ons hart.
    Rust zacht.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve familie,

    Ik las het vreselijke bericht. Wij zagen Jill op f8noord en zijn haar blog blijven volgen.
    Gecondoleerd en heel veel sterkte.
    Rust zacht Jill.

    Liefs papa en mama van Elynn

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Jill wat had ik je graag nog veel meer tijd gegund met je man , familie & vrienden!!!
    Kippenvel over mijn hele lijf, toen ik las dat je overleden was.
    Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

    Behalve dat ik hoop dat je je rust gevonden hebt in een pijnvrij paradijs samen met je vriendinnetje!

    R.I.P Jill

    Bij deze wens ik de man van Jill & haar familie & vrienden heel veel kracht & sterkte toe!!!

    Liefs , Merel
    Twitter: @RainbowBird1986

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Familie en vrienden heel veel sterkte met dit verlies, woorden schieten te kort, een oneerlijke strijd. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve mooie dappere sterke jill

    Wat heb je gevochten om bij nick te zijn, maar t mocht niet zo zijn. Dag lieve mooie dappere sterke jill. Jij hebt je rust nu gekregen al had ik jullie heel veel geluk gegund.
    Laat de hemel vanaf nu maar stralen.

    Voor allen die Jill lief hadden heel veel sterkte

    Dikke kus patricia veth

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Jill, wat een moed en een kracht heb jij laten zien de afgelopen jaren. Ik heb zo veel bewondering voor jou en voor allen die dicht naast jou staan. Ik hoop dat zij de kracht en de moed hebben om dit grote verdriet te dragen. Rust zacht lieverd. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Rust zacht meid, dit is schrikken ik had je nog zoveel geluk gegund.
    Voor je man en familie heel veel sterkte gewenst,

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh lieverd.. ik hoop dat je rust kunt vinden na al die jaren vechten tegen de nare ziekte.. heel erg dat je je er aan over moest geven, maar dat gebeurd jammer genoeg eenmaal. Iedereen houd van je, dat is het aller belangrijkste, iedereen mist je en zal jou voor altijd als een fijne leuke en gezellige meid herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ach lieve Jill, wat word ik hier stil van! Ik wens je man en dierbaren heel veel sterkte en kracht toe. Meid wat zal je gemist worden!

    BeantwoordenVerwijderen

  40. Het lichaam heeft zich neergelegd
    De strijd is nu gestreden
    Je hebt voldoende moed getoond
    teveel heb je geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zo jong, zo oneerlijk. Heel veel sterkte. Liefs, Heidi Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dag meisje , dag mooie vrouw, ik wens allen die jouw lief hadden heel veel kracht licht en liefde toe, op naar de sterren en daar voorbij .

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Klaas en Marian Vis22 december 2014 om 10:53

    Familie en vrienden gecondoleerd en heel veel sterkte met dit grote verlies

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gecondoleerd, veel sterkte samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ach nee, wat een verlies. Lieve lieverd, ik had je zo graag veel meer tijd gegund met jouw man (en familie) in jullie nieuwe huisje.
    Wat ontzettend verdrietig.
    Lieve man en fam., gecondoleerd en heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. God looked around his garden
    And found an empty place.
    He then looked down upon the earth,
    And saw your tired face.

    He put His arms around you
    And lifted you to rest.
    God’s garden must be beautiful,
    He always takes the best.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel veel sterkte voor familie, vrienden en andere dierbaren in deze onwijs moeilijke tijd.

    Amy

    BeantwoordenVerwijderen